Pozycjonowanie sklepu internetowego krok po kroku

Handel internetowy w Polsce i na świecie rośnie w bardzo szybkim tempie. Bardzo duża część biznesu przenosi się do sieci. Obecność w internecie i prowadzenie tego rodzaju sprzedaży staje się powoli nie tylko opcją ale i koniecznością.

Nawet firmy z branż które wcześniej nie specjalnie były zainteresowane handlem internetowym, zaczynają intensywnie działać w sieci.Wszelkie dane o wartości transakcji, o ich ilości i wzrostach sprawiają, że należy poważnie zastanowić się nad uruchomieniem swojego sklepu internetowego.

Dotrze się tym sposobem do wielu nowych klientów. Nasza oferta będzie widoczna, a firma będzie zyskiwać rozgłos. Przełoży się to też naturalnie na lepsze wyniki finansowe. Klienci kupują online coraz więcej grup towarów. To już nie tylko ubrania czy ozdoby do domu. To także np. żywność.

Zakupy online stają się coraz bardziej powszechne!

Otwarcie sklepu, ale co dalej?

Otwarcie sklepu internetowego nie wymaga dziś jakiejś wielkiej wiedzy technicznej. Można skorzystać z gotowych skryptów jak Prestashop . Można także wykorzystać oprogramowanie działające w systemie SaaS(czyli oprogramowanie jako usługa). Kolejną możliwością jest też powierzenie stworzenia sklepu profesjonalnej firmie zajmującej się robieniem sklepów internetowych na zamówienie.

Jakiejkolwiek opcji nie wybierzemy, musimy wiedzieć, że samo stworzenie sklepu nie zamyka sprawy.

Na stronę sklepu muszą przecież jakoś trafić klienci. Codziennie w internecie powstają nowe sklepy internetowe. Konkurencja jest duża i robi się coraz większa.

Jak więc dotrzeć do klienta i sprawić żeby do nas trafił?

Stare, dobre pozycjonowanie sklepu internetowego

Pozycjonowanie jest bez wątpienia jednym z podstawowych sposobów na promocję strony w internecie. Nie inaczej jest ze sklepem.

O co chodzi w pozycjonowaniu? Otóż celem pozycjonowania jest jak najwyższe pojawienie się w wynikach wyszukiwarki (głównie chodzi tu o Google) po wpisaniu danej frazy (czyli tzw. słowa kluczowego). Dużo więcej na ten temat znajdziesz tutaj: mediapremium.pl/pozycjonowanie-seo

Przykładowo jeśli sprzedajemy skarpetki, to po wpisaniu w wyszukiwarkę frazy „skarpetki” najlepiej by nasz sklep pojawił się jak najwyżej (jeśli to możliwe to na pierwszym miejscu) wyników wyszukiwania Google. Sprawi to, że każdy potencjalny klient który wpisze w wyszukiwarkę słowo „skarpetki” zobaczy w wynikach naszą stronę na wysokiej pozycji. Wielu z nich wejdzie więc do sklepu i co bardzo prawdopodobne dokona zakupu. Dzięki temu sklep będzie funkcjonował i  będzie miał dobre wyniki finansowe.

Pozycjonowanie to jedna z tych technik promocji strony które znane są od dawna. Wciąż jednak jest to skuteczne. To normalne, ponieważ osoba zainteresowana daną tematyką, wpisująca w wyszukiwarkę odpowiednie słowo, najprawdopodobniej wejdzie na stronę która pojawi się w czołówce wyników wyszukiwania.

Jak zwiększyć szanse w przypadku SEO

Na dobry wynik w wyszukiwarce składa się wiele czynników. Zazwyczaj sklepy tworzone teraz są napisane  w taki sposób, aby były przyjazne dla wyszukiwarki. Samym napisaniem sklepu nie trzeba się przejmować. Specjaliści tworzący skrypty już się tym zajęli.

Ważne jednak by przy opisywaniu swoich produktów, asortymentu używać wielu słów które potencjalnie może użyć klient poszukujący naszego towaru. Obszerne opisy produktu i dobrze skonstruowane tytuły z pewnością zwiększą szansę na dobry wynik sklepu.

Poświęcony czas zaprocentuje w przyszłości.

Profesjonalne pozycjonowanie

Jeśli samemu nie jest się specjalistą od pozycjonowania, to warto zlecić taką usługę profesjonalnym firmom które się tym zajmują. Dzięki temu pozycjonowanie zostanie zrobione skutecznie.

Trzeba jednak widzieć, że jest to proces długotrwały. Trudno z dnia na dzień wypozycjonować stronę tak by była ona w czołówce wyników wyszukiwania. Potrzeba na to czasem kilku miesięcy. Warto jednak poczekać. Dobrze wypozycjonowana strona w dużej mierze zapewni dobrą sprzedaż. Jeśli już się to uda, to wystarczy prowadzić działania utrzymujące stronę na wysokich pozycjach.

Warto jest więc zastanowić się, być może wspólnie ze specjalistą, który użyje do tego dobrych narzędzi analitycznych, jakie słowa kluczowe najlepiej wybrać. Trzeba wiedzieć że ogólne słowa jak np. „buty” będą trudne do wypozycjonowania,  sam proces może być długotrwały i dość kosztowny. Z kolei bardziej dokładne określenie produktu może sprawić, że stosunkowo szybko uda się wywindować stronę wysoko i zobaczyć wyniki sprzedażowe.

 

Czy pozycjonowanie sklepu internetowego jest drogie?

Jeśli słowa kluczowe, na które będzie się pozycjonować zostaną w umiejętny sposób dobrane, to wtedy taka usługa wcale nie musi dużo kosztować. Wszystko zależy od tego jakie słowa i ile słów wybierzemy do pozycjonowania. Firmy zazwyczaj są dość elastyczne i starają się by ich usługi były dostępne dla większości przedsiębiorców.

Modele rozliczania płatności za pozycjonowanie

Istnieje przynajmniej kilka modeli rozliczania się przedsiębiorcy  który posiada sklep internetowy z firmą pozycjonującą.

Najpopularniejsze z nich to:

  • Opłata za pozycję w wyszukiwarce. Oznacza to, że płaci się za konkretne pozycje w wyszukiwarce w danym czasie, po wpisaniu danego słowa kluczowego (zazwyczaj dzieli się te pozycje i tak najdroższe jest umiejscowienie strony na pozycjach 1-3, trochę tańsze na pozycjach 4-6, jeszcze tańsze na pozycjach 7-10)
  • Drugą opcją jest opłata ryczałtowa. Po prostu płaci się miesięcznie określoną kwotę, a następnie bez względu na pozycję którą osiągnie strona wciąż płaci się tą samą kwotę za dane słowo lub słowa kluczowe
  • Trzecim sposobem jest rozliczanie się na podstawie statystyk wejścia na stronę. Wymaga to jednak sprawdzenia profesjonalnymi narzędziami jakie faktycznie były źródła wejść.
  • Modelem który również jest stosowany jest też model mieszany. Płaci się wiec określony abonament, a po osiągnięciu odpowiedniej pozycji w wyszukiwarce płaci się więcej. Wielu uważa że to najlepszy model
  • Kolejnym sposobem rozliczenia jest prowizja od sprzedaży. Tutaj jednak należy pamiętać że sprzedaż może pochodzić także z innych źródeł ruchu

Czas zacząć

Bez wątpienia warto uruchomić sklep internetowy. Warto też go pozycjonować. Pamiętajmy więc o odpowiednich opisach i optymalizacji tytułów pod względem pozycjonowania.

Usługę pozycjonowania warto zlecić profesjonalnej firmie. Można wspólnie wybrać najlepsze słowa kluczowe i rozpocząć pozycjonowanie w modelu rozliczenia który będzie nam najbardziej odpowiadał i na który umówimy się z firmą.

Na pewno przyniesie to korzyści.

 

Komentowanie wy??czone.